skip to Main Content

“Word jij onze nieuwe collega? Bekijk de openstaande vacatures.”

Werken bij het IMK?

Bij IMK werken bevlogen specialisten, die zich sterk maken voor zowel startende als gevestigde ondernemers. Ondernemerszin, overtuigingskracht en zelfstandig werken zijn belangrijke eigenschappen die wij zoeken in nieuwe collega’s. IMK heeft een open en informele cultuur met volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

arrow-down-icon

Openstaande vacatures:

Bekijk onze openstaande vacatures.

Junior consulent zelfstandigen / ondernemers (trainee)

Veel ondernemers hebben het op dit moment zwaar of zien onzekere tijden tegemoet. De overheid heeft meerdere vangnetten voor ondernemers om te voorkomen dat (financiële) problemen ernstiger worden of geheel uit de hand lopen. Als consulent zelfstandigen ben je gedetacheerd bij een gemeente en ben je de gesprekspartner voor ondernemers in zwaar weer. Spreekt dit je aan? Dan horen we graag van je!

Over het IMK

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (het IMK) ondersteunt kleine en zeer kleine ondernemers in goede tijden, maar ook in zware tijden, met een breed pakket aan diensten. Wij zijn goed thuis in het thema ondernemen met tegenwind; iets wat veel ondernemers in deze tijd ervaren. Binnen ons bedrijfsonderdeel positioneren we ons als de schakel tussen ondernemer en overheid.

De afdeling detachering van IMK zet gepassioneerd deskundigheid, kennis en ervaring in bij de uitvoering van de ondernemersregelingen binnen het dynamische werkveld van het sociale domein. IMK is een landelijke organisatie met een sterke regionale verankering. Ons hoofdkantoor is gevestigd op een mooie locatie in Woudenberg; we werken landelijk.

De functie

Een (junior / trainee) consulent zelfstandigen heeft een afwisselende en veelzijdige functie. Je bent het (eerste) aanspeekpunt voor diverse ondernemers; van starter tot groeier tot de ondernemer die met zijn zaak moet stoppen. Daarbij zijn de ondernemers die je spreekt in de meest uiteenlopende sectoren actief. Je voert (intake) gesprekken over de toepassing van ondernemersregelingen zoals het Bbz, de IOAZ en de TOZO, maar ook over de inzet van bijvoorbeeld maatschappelijk werk of schuldhulpverlening.

Daarnaast toets je aanvragen en zorg je voor een juiste afhandeling van die aanvragen. Controle- en heronderzoeken kunnen ook deel uitmaken van je functie.

Vanuit het IMK word je bij één of enkele gemeenten gedetacheerd, en maak je kennis met diversiteit in beleid en met het reilen en zeilen binnen verschillende organisaties.

Het traject

Als trainee start je met een intern opleidingstraject, bestaand uit een theoretisch en een praktisch deel. Je maakt kennis met de vaktechnische onderdelen en wordt bijvoorbeeld ook getraind in het verbeteren van je gesprekstechnieken en het voeren van slecht nieuws gesprekken. De trainingen worden verzorgd door specialisten die zelf in de praktijk werkzaam zijn en daarmee maak je tijdens de opleiding ook meteen kennis met de praktijk.

Na het afronden van de interne opleiding ga je de opgedane kennis voor onze opdrachtgevers in de praktijk brengen, begeleid door een vaste mentor.

Wie ben Jij?

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo- of Wo- opleiding, bij voorkeur op het gebied van (fiscaal) recht, MER, (bedrijfs-)economie of bestuurskunde.
  • Je hebt stage- en/of werkervaring binnen het sociale domein, of de ambitie om hierbinnen te gaan werken.
  • Je hebt affiniteit met ondernemen of ondernemers.
  • Je bent aantoonbaar analytisch en communicatief vaardig.
  • Je bent aantoonbaar ambitieus, flexibel en weerbaar.
  • Je bent leergierig en in staat om nieuwe stof snel eigen te maken.
  • Je bent woonachtig in het midden, westen of het zuiden van het land.
  • Je beschikt over een rijbewijs (B) en vindt een stukje reizen geen probleem.
  • Je bent bereid 32 tot 40 uur te werken

Wat bieden wij?

Onze organisatie heeft oude roots, maar een moderne blik. We gaan graag in overleg met je bij een goede match. Dit is in elk geval waar we nu aan denken:

  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd.
  • Een bruto maandsalaris van € 1.900 tot € 2.600 op basis van 40 uur, afhankelijk van je achtergrond/ervaring, met 25 vakantiedagen en vakantiegeld.
  • Een telefoon en laptop van de zaak en een reiskostenvergoeding.
  • Begeleiding door een ervaren mentor.
  • Opleiding binnen het vakgebied.

Interesse?

Pas jij in het profiel en wil je onderdeel zijn het IMK-team? Dan ontvangen we graag een motivatie en een cv van je! Mocht je eerst nog wat meer informatie willen hebben, stuur dan een berichtje.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Werk vanuit huis mogelijkheden
  • Vakantiegeld
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfstelefoon
  • Budget voor professionele ontwikkeling

Contractduur 12 maanden

Parttime uren: 32 tot 40 uur per week

Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd

Salaris: €1.900,00 – €2.600,00 per maand

Online Media Specialist

Wil je in een klein en hecht team samenwerken om ondernemers te helpen? Ligt je passie bij steeds verhogen van de conversie op online campagnes? En vind het leuk te werken in een team op het grensvlak van business en IT? Dan maken we graag kennis met je!

Het Instituut Midden en Kleinbedrijf bestaat ruim 70 jaar en begeleidt kleine en middelgrote ondernemers in elke levensfase: van start tot en bedrijfsbeëindiging. Dat doen we in hele goede tijden maar ook bij ernstige financiële nood. We werken in opdracht van ondernemers zelf, maar ook in opdracht van gemeenten of grotere werkgevers.

Je bent een talent in het opzetten en het uitvoeren van (SEA / e-mail / online / social media) campagnes, optimalisatie van verschillende websites. Als Online Media Specialist zorg je voor een zo hoog mogelijke conversie. Je denkt uit, je test, je stelt bij, optimaliseert en je schaalt op. Je

We zoeken een nieuwe collega die dit aanspreekt:

  • Je bent een specialist in het opzetten, monitoren en onderhouden van campagnes via Google AdWords, Linkedin en Facebook.
  • Je identificeert mogelijkheden om de online conversie te vergroten en zet dit om in campagnes.
  • Je zorgt voor een optimale organische vindbaarheid in de zoekmachines.
  • Je identificeert kansen om de binding met ondernemers te vergroten, langdurige relaties te verstevigen en (latente) behoeften goed in te vullen.

We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past:

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en enkele jaren werkervaring.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord en geschrift.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en blijft doorgaan tot het perfecte resultaat bereikt is.
  • Je hebt affiniteit met ondernemers.
  • Je bent communicatief vaardig.

Je wordt lid van een gedreven klein team van mensen met een focus op het optimaliseren van de customer journey en de implementatie van ondersteunende tooling. Marketeers, IT-ers en ontwikkelaars van proposities. We werken hard in een prettige en informele sfeer.

We overleggen graag open met je wat je wensen zijn qua arbeidsvoorwaarden en beloning. Wij zijn gevestigd op Landgoed De Viersprong, vlak bij de A12. Je werkt midden in de natuur; inspiratie doe je op terwijl je een rondje door het park loopt.

Herken jij jezelf in de bovenstaande tekst, en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Stuur dan je CV met motivatie.

Mocht je vooraf wat vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een mailtje sturen.

Wij werken niet met recruiters en matchmakers samen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Flexibele werkuren
  • Vakantiegeld
  • Lunchkorting
  • Bedrijfstelefoon
  • Reiskostenvergoeding
  • Vrijdagmiddagborrel

Soort dienstverband: Fulltime, Tijdelijk, Bepaalde tijd

Salaris: €2.400,00 – €3.700,00 per maand

Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact op!










    Jouw gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken.

    Functioneel applicatiebeheerder

    Wil je in een klein en hecht team samenwerken om ondernemers te helpen? Ligt je passie bij optimaliseren van processen, het ondersteunen van klanten en vind je het leuk te werken op het grensvlak van business en IT? Dan maken we graag kennis met je!

    Het Instituut Midden en Kleinbedrijf, kortweg het IMK, begeleidt ondernemers van start tot bedrijfsbeëindiging. Wij ondersteunen kleine en middelgrote ondernemers in elke levensfase: van start tot en beëindiging. Dat doen we in hele goede tijden maar ook bij ernstige financiële nood. We werken in opdracht van ondernemers zelf, maar ook in opdracht van gemeenten of grotere werkgevers.

    Als hands on junior applicatiespecialist binnen IMK ontwikkel je tot een zaaksysteem expert. Wij werken met een ‘cloud-only’ oplossing van zaaksysteem.nl. Je denkt en werkt procesgericht en bent in staat om vraagstukken vanuit de organisatie om te zetten naar bruikbare zaaktypen binnen ons zaaksysteem. De applicatiespecialist heeft een helicopterview van alle onderdelen binnen het zaaksysteem en je verzorgt de implementatie van het proces- en zaakgericht werken. De rol van applicatiespecialist is grotendeels een uitvoerende functie, met veel ruimte om eigen ideeën en inzichten vorm te geven.

    We zoeken een nieuwe collega die dit aanspreekt:

    • Inrichting en doorontwikkeling van zaaktypen.
    • Implementatie van het proces- en zaakgericht werken.
    • Coacht gebruikers bij de dagelijkse uitvoering.
    • Het ondersteunen en adviseren van gebruikers bij problemen.
    • Optimaliseren van bedrijfsprocessen en initiëren en uitvoeren van proces- en data gedreven projecten.

    We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past:

    • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau.
    • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord en geschrift.
    • Je houdt van innovatie en ziet kansen.
    • Resultaatgericht.
    • Je combineert makkelijk doen en denken.
    • Je bent communicatief vaardig.
    • Je vindt het leuk om nieuwe systemen en tools te leren kennen en je deze volledig eigen te maken.

    Je wordt lid van een gedreven klein team van mensen met een focus op het optimaliseren van de customer journey en de implementatie van ondersteunende tooling. Marketeers, IT-ers en ontwikkelaars van proposities. We werken hard in een prettige en informele sfeer.

    We overleggen graag open met je wat je wensen zijn qua arbeidsvoorwaarden en beloning. Wij zijn gevestigd op Landgoed De Viersprong, vlak bij de A12. Je werkt midden in de natuur; inspiratie doe je op terwijl je een rondje door het park loopt.

    Herken jij jezelf in de bovenstaande tekst, en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Stuur dan je CV met motivatie.

    Mocht je vooraf wat vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een mailtje sturen. Wij werken niet met recruiters en matchmakers samen.

    Secundaire arbeidsvoorwaarden:

    • Vakantiegeld
    • Lunchkorting
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Reiskostenvergoeding
    • Bedrijfstelefoon
    • Laptop

    Soort dienstverband: Fulltime, Tijdelijk, Bepaalde tijd

    Salaris: €2.500,00 – €3.800,00 per maand

    Back To Top