skip to Main Content

“Word jij onze nieuwe collega? Bekijk de openstaande vacatures.”

Werken bij het IMK?

Bij IMK werken bevlogen specialisten, die zich sterk maken voor zowel startende als gevestigde ondernemers. Ondernemerszin, overtuigingskracht en zelfstandig werken zijn belangrijke eigenschappen die wij zoeken in nieuwe collega’s. IMK heeft een open en informele cultuur met volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

arrow-down-icon

Vacature bekijken?

Openstaande vacatures:

Junior consulent zelfstandigen / ondernemers (trainee)

Veel ondernemers hebben het op dit moment zwaar of zien onzekere tijden tegemoet. De overheid heeft meerdere vangnetten voor ondernemers om te voorkomen dat (financiële) problemen ernstiger worden of geheel uit de hand lopen. Als consulent zelfstandigen ben je gedetacheerd bij een gemeente en ben je de gesprekspartner voor ondernemers in zwaar weer. Spreekt dit je aan? Dan horen we graag van je!

Over het IMK

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (het IMK) ondersteunt kleine en zeer kleine ondernemers in goede tijden, maar ook in zware tijden, met een breed pakket aan diensten. Wij zijn goed thuis in het thema ondernemen met tegenwind; iets wat veel ondernemers in deze tijd ervaren. Binnen ons bedrijfsonderdeel positioneren we ons als de schakel tussen ondernemer en overheid.

De afdeling detachering van IMK zet gepassioneerd deskundigheid, kennis en ervaring in bij de uitvoering van de ondernemersregelingen binnen het dynamische werkveld van het sociale domein. IMK is een landelijke organisatie met een sterke regionale verankering. Ons hoofdkantoor is gevestigd op een mooie locatie in Woudenberg; we werken landelijk.

De functie

Een (junior / trainee) consulent zelfstandigen heeft een afwisselende en veelzijdige functie. Je bent het (eerste) aanspeekpunt voor diverse ondernemers; van starter tot groeier tot de ondernemer die met zijn zaak moet stoppen. Daarbij zijn de ondernemers die je spreekt in de meest uiteenlopende sectoren actief. Je voert (intake) gesprekken over de toepassing van ondernemersregelingen zoals het Bbz, de IOAZ en de TOZO, maar ook over de inzet van bijvoorbeeld maatschappelijk werk of schuldhulpverlening.

Daarnaast toets je aanvragen en zorg je voor een juiste afhandeling van die aanvragen. Controle- en heronderzoeken kunnen ook deel uitmaken van je functie.

Vanuit het IMK word je bij één of enkele gemeenten gedetacheerd, en maak je kennis met diversiteit in beleid en met het reilen en zeilen binnen verschillende organisaties.

Het traject

Als trainee start je met een intern opleidingstraject, bestaand uit een theoretisch en een praktisch deel. Je maakt kennis met de vaktechnische onderdelen en wordt bijvoorbeeld ook getraind in het verbeteren van je gesprekstechnieken en het voeren van slecht nieuws gesprekken. De trainingen worden verzorgd door specialisten die zelf in de praktijk werkzaam zijn en daarmee maak je tijdens de opleiding ook meteen kennis met de praktijk.

Na het afronden van de interne opleiding ga je de opgedane kennis voor onze opdrachtgevers in de praktijk brengen, begeleid door een vaste mentor.

Wie ben Jij?

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo- of Wo- opleiding, bij voorkeur op het gebied van (fiscaal) recht, MER, (bedrijfs-)economie of bestuurskunde.
  • Je hebt stage- en/of werkervaring binnen het sociale domein, of de ambitie om hierbinnen te gaan werken.
  • Je hebt affiniteit met ondernemen of ondernemers.
  • Je bent aantoonbaar analytisch en communicatief vaardig.
  • Je bent aantoonbaar ambitieus, flexibel en weerbaar.
  • Je bent leergierig en in staat om nieuwe stof snel eigen te maken.
  • Je bent woonachtig in het midden, westen of het zuiden van het land.
  • Je beschikt over een rijbewijs (B) en vindt een stukje reizen geen probleem.
  • Je bent bereid 32 tot 40 uur te werken

Wat bieden wij?

Onze organisatie heeft oude roots, maar een moderne blik. We gaan graag in overleg met je bij een goede match. Dit is in elk geval waar we nu aan denken:

  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd.
  • Een bruto maandsalaris van € 1.900 tot € 2.600 op basis van 40 uur, afhankelijk van je achtergrond/ervaring, met 25 vakantiedagen en vakantiegeld.
  • Een telefoon en laptop van de zaak en een reiskostenvergoeding.
  • Begeleiding door een ervaren mentor.
  • Opleiding binnen het vakgebied.

Interesse?

Pas jij in het profiel en wil je onderdeel zijn het IMK-team? Dan ontvangen we graag een motivatie en een cv van je! Mocht je eerst nog wat meer informatie willen hebben, stuur dan een berichtje.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Werk vanuit huis mogelijkheden
  • Vakantiegeld
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfstelefoon
  • Budget voor professionele ontwikkeling

Contractduur 12 maanden

Parttime uren: 32 tot 40 uur per week

Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd

Salaris: €1.900,00 – €2.600,00 per maand

Online Media Specialist

Wil je in een klein en hecht team samenwerken om ondernemers te helpen? Ligt je passie bij steeds verhogen van de conversie op online campagnes? En vind het leuk te werken in een team op het grensvlak van business en IT? Dan maken we graag kennis met je!

Het Instituut Midden en Kleinbedrijf bestaat ruim 70 jaar en begeleidt kleine en middelgrote ondernemers in elke levensfase: van start tot en bedrijfsbeëindiging. Dat doen we in hele goede tijden maar ook bij ernstige financiële nood. We werken in opdracht van ondernemers zelf, maar ook in opdracht van gemeenten of grotere werkgevers.

Je bent een talent in het opzetten en het uitvoeren van (SEA / e-mail / online / social media) campagnes, optimalisatie van verschillende websites. Als Online Media Specialist zorg je voor een zo hoog mogelijke conversie. Je denkt uit, je test, je stelt bij, optimaliseert en je schaalt op. Je

We zoeken een nieuwe collega die dit aanspreekt:

  • Je bent een specialist in het opzetten, monitoren en onderhouden van campagnes via Google AdWords, Linkedin en Facebook.
  • Je identificeert mogelijkheden om de online conversie te vergroten en zet dit om in campagnes.
  • Je zorgt voor een optimale organische vindbaarheid in de zoekmachines.
  • Je identificeert kansen om de binding met ondernemers te vergroten, langdurige relaties te verstevigen en (latente) behoeften goed in te vullen.

We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past:

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en enkele jaren werkervaring.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord en geschrift.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en blijft doorgaan tot het perfecte resultaat bereikt is.
  • Je hebt affiniteit met ondernemers.
  • Je bent communicatief vaardig.

Je wordt lid van een gedreven klein team van mensen met een focus op het optimaliseren van de customer journey en de implementatie van ondersteunende tooling. Marketeers, IT-ers en ontwikkelaars van proposities. We werken hard in een prettige en informele sfeer.

We overleggen graag open met je wat je wensen zijn qua arbeidsvoorwaarden en beloning. Wij zijn gevestigd op Landgoed De Viersprong, vlak bij de A12. Je werkt midden in de natuur; inspiratie doe je op terwijl je een rondje door het park loopt.

Herken jij jezelf in de bovenstaande tekst, en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Stuur dan je CV met motivatie.

Mocht je vooraf wat vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een mailtje sturen.

Wij werken niet met recruiters en matchmakers samen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Flexibele werkuren
  • Vakantiegeld
  • Lunchkorting
  • Bedrijfstelefoon
  • Reiskostenvergoeding
  • Vrijdagmiddagborrel

Soort dienstverband: Fulltime, Tijdelijk, Bepaalde tijd

Salaris: €2.400,00 – €3.700,00 per maand

Ondernemersadviseur

Veel ondernemers hebben het op dit moment zwaar of zien onzekere tijden tegemoet. De overheid heeft meerdere vangnetten voor ondernemers om te voorkomen dat (financiële) problemen ernstiger worden of uit de hand lopen. Als Ondernemersexpert ondersteun je ondernemers in alle levensfasen, waaronder in zware tijden, in opdracht van onder meer gemeenten. Spreekt dit je aan? Dan horen we graag van je!

Wat is het IMK?

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (het IMK) adviseert en ondersteunt ondernemers op cruciale momenten in de levenscyclus van de onderneming: van start tot verantwoorde bedrijfsbeëindiging. Wij staan ondernemers bij in goede tijden, maar ook in (zeer) zware tijden.

Ondernemersexperts beschikken over branche- en regiospecifieke deskundigheid op het gebied van ondernemingen en ondernemerschap. Daarnaast is  diepgaande kennis nodig over  sociale ondernemersregelingen zoals Bbz, IOAZ en Tozo, eventueel aangevuld met de Wgs. Hierbij werken we intensief samen met gemeentelijke organisaties.

Met 70 jaar ervaring, is IMK een toonaangevende organisatie op het gebied van advisering en ondersteuning binnen diverse de ondernemersregelingen, en momenteel groeit het team. Om de ambitie verder vorm te kunnen geven, zoeken wij voor de regio’s Noord en Zuid een ondernemersadviseur.

De functie

  • Je doet onderzoek naar de levensvatbaarheid van zowel startende ondernemers als gevestigde ondernemers die in de financiële problemen zijn gekomen. Bij de beoordeling van de levensvatbaarheid ligt de nadruk op analyse van bedrijfseconomische prestaties en uitgangspunten. Ook kijk je naar de ondernemer zelf, de competenties, het verdienmodel en de marktmogelijkheden. Je conclusies en aanbevelingen leg je vast in een bondig rapport. Deze werkzaamheden kunnen in opdracht of op detacheringsbasis plaatsvinden.
  • Je adviseert ondernemers over hun bedrijfsvoering.
  • Je geeft advies aan gemeenten over kredietaanvragen.
  • Je bouwt mee aan het netwerk en de marktpositie van het IMK. Je bent eerste aanspreekpunt voor relevante stakeholders van binnen de regio en in staat om een sterk relatie op te bouwen met onze partners.
  • Je werkt intensief samen met collega’s binnen het IMK om zo te komen tot het meest optimale dienstverlening voor de ondernemers en onze opdrachtgevers.

Wie ben jij?

  • Je hebt een hbo en/of academisch werk- of denkniveau, bij voorkeur in een bedrijfskundige, (bedrijfs-) economische of verandermanagement richting.
  • Je hebt binding met en kennis van de desbetreffende regio (dit is geen vereiste, maar wel een pre).
  • Je hebt relevante werkervaring, binnen het bedrijfsleven en/of de overheid. Ervaring binnen het bedrijfsleven of als ondernemer is een pre.
  • Je hebt affiniteit met ondernemerschap en je hebt een bedrijfskundige, analytische kijk op ondernemingen.
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je zet mensen in beweging en pakt door.
  • Je hebt marktgevoel en bent in staat tot acquisitie.
  • Kennis van genoemde sociale ondernemersregelingen is niet noodzakelijk (die kunnen wij je bijbrengen);
  • Je werkt zelfstandig en bent van nature analytisch, nieuwsgierig, positief kritisch, flexibel en (organisatie-) sensitief.
  • Je houdt van nauw samenwerken binnen een open cultuur met andere experts en je bent in staat om productieve relaties op te bouwen en te onderhouden zowel met ondernemers als op gemeentelijk-bestuurlijk niveau.
  • Je beschikt over een auto, rijbewijs (B) en vindt een stukje reizen geen probleem.
  • Je bent bereid 32 tot 40 uur te werken.

Wat bieden wij?

  • Een zeer zelfstandige en uitdagende functie die (regelmatig) binnen flexibele werktijden ingevuld kan worden.
  • Een contract voor bepaalde tijd met optie tot verlenging van 32 tot 40 uur per week.
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van achtergrond en ervaring.
  • Telefoon en laptop.

Interesse?

Pas jij in het profiel en wil je onderdeel zijn van het IMK-team? Dan ontvangen we graag een motivatie en een cv van je! Mocht je eerst wat meer willen weten over de functie, dan kun je een bericht sturen en nemen we contact met je op.

  • Contractduur: 12 maanden
  • Parttime uren: 32-40 per week
  • Soort dienstverband: fulltime, parttime, bepaalde tijd
Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact op!










    Jouw gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken.

    Junior consulent zelfstandigen / ondernemers (trainee)

    Veel ondernemers hebben het op dit moment zwaar of zien onzekere tijden tegemoet. De overheid heeft meerdere vangnetten voor ondernemers om te voorkomen dat (financiële) problemen ernstiger worden of geheel uit de hand lopen. Als consulent zelfstandigen ben je gedetacheerd bij een gemeente en ben je de gesprekspartner voor ondernemers in zwaar weer. Spreekt dit je aan? Dan horen we graag van je!

    Over het IMK

    Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (het IMK) ondersteunt kleine en zeer kleine ondernemers in goede tijden, maar ook in zware tijden, met een breed pakket aan diensten. Wij zijn goed thuis in het thema ondernemen met tegenwind; iets wat veel ondernemers in deze tijd ervaren. Binnen ons bedrijfsonderdeel positioneren we ons als de schakel tussen ondernemer en overheid.

    De afdeling detachering van IMK zet gepassioneerd deskundigheid, kennis en ervaring in bij de uitvoering van de ondernemersregelingen binnen het dynamische werkveld van het sociale domein. IMK is een landelijke organisatie met een sterke regionale verankering. Ons hoofdkantoor is gevestigd op een mooie locatie in Woudenberg; we werken landelijk.

    De functie

    Een (junior / trainee) consulent zelfstandigen heeft een afwisselende en veelzijdige functie. Je bent het (eerste) aanspeekpunt voor diverse ondernemers; van starter tot groeier tot de ondernemer die met zijn zaak moet stoppen. Daarbij zijn de ondernemers die je spreekt in de meest uiteenlopende sectoren actief. Je voert (intake) gesprekken over de toepassing van ondernemersregelingen zoals het Bbz, de IOAZ en de TOZO, maar ook over de inzet van bijvoorbeeld maatschappelijk werk of schuldhulpverlening.

    Daarnaast toets je aanvragen en zorg je voor een juiste afhandeling van die aanvragen. Controle- en heronderzoeken kunnen ook deel uitmaken van je functie.

    Vanuit het IMK word je bij één of enkele gemeenten gedetacheerd, en maak je kennis met diversiteit in beleid en met het reilen en zeilen binnen verschillende organisaties.

    Het traject

    Als trainee start je met een intern opleidingstraject, bestaand uit een theoretisch en een praktisch deel. Je maakt kennis met de vaktechnische onderdelen en wordt bijvoorbeeld ook getraind in het verbeteren van je gesprekstechnieken en het voeren van slecht nieuws gesprekken. De trainingen worden verzorgd door specialisten die zelf in de praktijk werkzaam zijn en daarmee maak je tijdens de opleiding ook meteen kennis met de praktijk.

    Na het afronden van de interne opleiding ga je de opgedane kennis voor onze opdrachtgevers in de praktijk brengen, begeleid door een vaste mentor.

    Wie ben Jij?

    • Je beschikt over een afgeronde Hbo- of Wo- opleiding, bij voorkeur op het gebied van (fiscaal) recht, MER, (bedrijfs-)economie of bestuurskunde.
    • Je hebt stage- en/of werkervaring binnen het sociale domein, of de ambitie om hierbinnen te gaan werken.
    • Je hebt affiniteit met ondernemen of ondernemers.
    • Je bent aantoonbaar analytisch en communicatief vaardig.
    • Je bent aantoonbaar ambitieus, flexibel en weerbaar.
    • Je bent leergierig en in staat om nieuwe stof snel eigen te maken.
    • Je bent woonachtig in het midden, westen of het zuiden van het land.
    • Je beschikt over een rijbewijs (B) en vindt een stukje reizen geen probleem.
    • Je bent bereid 32 tot 40 uur te werken

    Wat bieden wij?

    Onze organisatie heeft oude roots, maar een moderne blik. We gaan graag in overleg met je bij een goede match. Dit is in elk geval waar we nu aan denken:

    • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd.
    • Een bruto maandsalaris van € 1.900 tot € 2.600 op basis van 40 uur, afhankelijk van je achtergrond/ervaring, met 25 vakantiedagen en vakantiegeld.
    • Een telefoon en laptop van de zaak en een reiskostenvergoeding.
    • Begeleiding door een ervaren mentor.
    • Opleiding binnen het vakgebied.

    Interesse?

    Pas jij in het profiel en wil je onderdeel zijn het IMK-team? Dan ontvangen we graag een motivatie en een cv van je! Mocht je eerst nog wat meer informatie willen hebben, stuur dan een berichtje.

    Secundaire arbeidsvoorwaarden:

    • Werk vanuit huis mogelijkheden
    • Vakantiegeld
    • Reiskostenvergoeding
    • Bedrijfstelefoon
    • Budget voor professionele ontwikkeling

    Contractduur 12 maanden

    Parttime uren: 32 tot 40 uur per week

    Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd

    Salaris: €1.900,00 – €2.600,00 per maand

    Back To Top