skip to Main Content

“Word jij onze nieuwe collega? Bekijk de openstaande vacatures.”

Werken bij het IMK?

Bij IMK werken bevlogen specialisten, die zich sterk maken voor zowel startende als gevestigde ondernemers. Ondernemerszin, overtuigingskracht en zelfstandig werken zijn belangrijke eigenschappen die wij zoeken in nieuwe collega’s. IMK heeft een open en informele cultuur met volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

arrow-down-icon
Online Media Specialist

Wil je in een klein en hecht team samenwerken om ondernemers te helpen? Ligt je passie bij steeds verhogen van de conversie op online campagnes? En vind het leuk te werken in een team op het grensvlak van business en IT? Dan maken we graag kennis met je!

Het Instituut Midden en Kleinbedrijf bestaat ruim 70 jaar en begeleidt kleine en middelgrote ondernemers in elke levensfase: van start tot en bedrijfsbeëindiging. Dat doen we in hele goede tijden maar ook bij ernstige financiële nood. We werken in opdracht van ondernemers zelf, maar ook in opdracht van gemeenten of grotere werkgevers.

Je bent een talent in het opzetten en het uitvoeren van (SEA / e-mail / online / social media) campagnes, optimalisatie van verschillende websites. Als Online Media Specialist zorg je voor een zo hoog mogelijke conversie. Je denkt uit, je test, je stelt bij, optimaliseert en je schaalt op. Je

We zoeken een nieuwe collega die dit aanspreekt:

  • Je bent een specialist in het opzetten, monitoren en onderhouden van campagnes via Google AdWords, Linkedin en Facebook.
  • Je identificeert mogelijkheden om de online conversie te vergroten en zet dit om in campagnes.
  • Je zorgt voor een optimale organische vindbaarheid in de zoekmachines.
  • Je identificeert kansen om de binding met ondernemers te vergroten, langdurige relaties te verstevigen en (latente) behoeften goed in te vullen.

We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past:

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en enkele jaren werkervaring.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord en geschrift.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en blijft doorgaan tot het perfecte resultaat bereikt is.
  • Je hebt affiniteit met ondernemers.
  • Je bent communicatief vaardig.

Je wordt lid van een gedreven klein team van mensen met een focus op het optimaliseren van de customer journey en de implementatie van ondersteunende tooling. Marketeers, IT-ers en ontwikkelaars van proposities. We werken hard in een prettige en informele sfeer.

We overleggen graag open met je wat je wensen zijn qua arbeidsvoorwaarden en beloning. Wij zijn gevestigd op Landgoed De Viersprong, vlak bij de A12. Je werkt midden in de natuur; inspiratie doe je op terwijl je een rondje door het park loopt.

Herken jij jezelf in de bovenstaande tekst, en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Stuur dan je CV met motivatie naar hrm@imk.nl.

Mocht je vooraf wat vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een mailtje sturen.

Wij werken niet met recruiters en matchmakers samen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Flexibele werkuren
  • Vakantiegeld
  • Lunchkorting
  • Bedrijfstelefoon
  • Reiskostenvergoeding
  • Vrijdagmiddagborrel

Soort dienstverband: Fulltime, Tijdelijk, Bepaalde tijd

Salaris: €2.400,00 – €3.700,00 per maand

Ondernemersadviseur (regio Limburg)

Veel ondernemers hebben het op dit moment zwaar of zien onzekere tijden tegemoet. De overheid heeft meerdere vangnetten voor ondernemers om te voorkomen dat (financiële) problemen ernstiger worden of uit de hand lopen. Als Ondernemersexpert ondersteun je ondernemers in alle levensfasen, waaronder in zware tijden, in opdracht van onder meer gemeenten. Spreekt dit je aan? Dan horen we graag van je!

Wat is het IMK?

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (het IMK) adviseert en ondersteunt ondernemers op cruciale momenten in de levenscyclus van de onderneming: van start tot verantwoorde bedrijfsbeëindiging. Wij staan ondernemers bij in goede tijden, maar ook in (zeer) zware tijden.

Ondernemersexperts beschikken over branche- en regiospecifieke deskundigheid op het gebied van ondernemingen en ondernemerschap. Daarnaast is  diepgaande kennis nodig over  sociale ondernemersregelingen zoals Bbz, IOAZ en Tozo, eventueel aangevuld met de Wgs. Hierbij werken we intensief samen met gemeentelijke organisaties.

Met 70 jaar ervaring, is IMK een toonaangevende organisatie op het gebied van advisering en ondersteuning binnen diverse de ondernemersregelingen, en momenteel groeit het team. Om de ambitie verder vorm te kunnen geven, zoeken wij voor de regio’s Noord en Zuid een ondernemersadviseur.

De functie

  • Je doet onderzoek naar de levensvatbaarheid van zowel startende ondernemers als gevestigde ondernemers die in de financiële problemen zijn gekomen. Bij de beoordeling van de levensvatbaarheid ligt de nadruk op analyse van bedrijfseconomische prestaties en uitgangspunten. Ook kijk je naar de ondernemer zelf, de competenties, het verdienmodel en de marktmogelijkheden. Je conclusies en aanbevelingen leg je vast in een bondig rapport. Deze werkzaamheden kunnen in opdracht of op detacheringsbasis plaatsvinden.
  • Je adviseert ondernemers over hun bedrijfsvoering.
  • Je geeft advies aan gemeenten over kredietaanvragen.
  • Je bouwt mee aan het netwerk en de marktpositie van het IMK. Je bent eerste aanspreekpunt voor relevante stakeholders van binnen de regio en in staat om een sterk relatie op te bouwen met onze partners.
  • Je werkt intensief samen met collega’s binnen het IMK om zo te komen tot het meest optimale dienstverlening voor de ondernemers en onze opdrachtgevers.

Wie ben jij?

  • Je hebt een hbo en/of academisch werk- of denkniveau, bij voorkeur in een bedrijfskundige, (bedrijfs-) economische of verandermanagement richting.
  • Je hebt binding met en kennis van de desbetreffende regio (dit is geen vereiste, maar wel een pre).
  • Je hebt relevante werkervaring, binnen het bedrijfsleven en/of de overheid. Ervaring binnen het bedrijfsleven of als ondernemer is een pre.
  • Je hebt affiniteit met ondernemerschap en je hebt een bedrijfskundige, analytische kijk op ondernemingen.
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je zet mensen in beweging en pakt door.
  • Je hebt marktgevoel en bent in staat tot acquisitie.
  • Kennis van genoemde sociale ondernemersregelingen is niet noodzakelijk (die kunnen wij je bijbrengen);
  • Je werkt zelfstandig en bent van nature analytisch, nieuwsgierig, positief kritisch, flexibel en (organisatie-) sensitief.
  • Je houdt van nauw samenwerken binnen een open cultuur met andere experts en je bent in staat om productieve relaties op te bouwen en te onderhouden zowel met ondernemers als op gemeentelijk-bestuurlijk niveau.
  • Je beschikt over een auto, rijbewijs (B) en vindt een stukje reizen geen probleem.
  • Je bent bereid 32 tot 40 uur te werken.

Wat bieden wij?

  • Een zeer zelfstandige en uitdagende functie die (regelmatig) binnen flexibele werktijden ingevuld kan worden.
  • Een contract voor bepaalde tijd met optie tot verlenging van 32 tot 40 uur per week.
  • Een marktconform salaris, afhankelijk van achtergrond en ervaring.
  • Telefoon en laptop.

Interesse?

Pas jij in het profiel en wil je onderdeel zijn van het IMK-team? Dan ontvangen we graag een motivatie en een cv van je via hrm@imk.nl! Mocht je eerst wat meer willen weten over de functie, dan kun je een bericht sturen en nemen we contact met je op.

  • Contractduur: 12 maanden
  • Parttime uren: 32-40 per week
  • Soort dienstverband: fulltime, parttime, bepaalde tijd
Applicatieconsultant en procesconsultant (traineeship)

Het Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf (IMK) biedt ondernemers-in-zwaar-weer sinds 2015 een state-of-the-art digitaal ondernemersplatform om te overleven en weer een solide toekomst tegemoet te zien. Meer dan 100.000 ondernemers maakten daar al gebruik van (www.imk.nl en www.155.nl).

Het is onze ambitie om steeds slimmer te worden in het vinden en mobiliseren van die ondernemers en om ze te helpen, van aannemingsbedrijf tot horeca, webwinkel of zelfstandig journalist, en daarbij wordt ons digitaal platform steeds strategischer voor het IMK en investeren we in de next-gen dienstverlening voor ondernemers.

We zoeken een nieuwe collega voor een traineeship die dit aanspreekt

  • Inrichting en aanpassingen in business processen en ons ondernemersplatform;
  • Coacht gebruikers bij het in gebruik nemen van nieuwe of aangepaste functies en afhandeling van vragen en oplossen van incidenten rond het platform.

We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau in ICT- of Bedrijfskunde-richting;
  • Je bent leergierig;
  • Je hebt affiniteit met workflow- en procesdigitalisering;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je vindt zelfstandig ondernemerschap interessant.

Je wordt lid van een professioneel en gedreven team van mensen, in een informele sfeer, met een focus op het optimaliseren van de customer journey voor ondernemers en opdrachtgevers. We investeren in jouw professionele ontwikkeling, zodat je effectief aan je CV werkt.

Onze werkplek ligt centraal in de provincie Utrecht, dichtbij de A12 en op 10 minuten fietsen van station Maarn, op het fraaie landgoed De Viersprong in Woudenberg; een erg prettige omgeving voor een inspiratie-boost.

We bieden passende arbeidsvoorwaarden

  • Lijkt het je wat en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Reageer dan met je CV en een korte motivatie via hrm@imk.nl.
  • Mocht je vooraf vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een bericht sturen.
  • Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd

Over het IMK (Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf) 

We ondersteunen met ruim 100 professionals door heel Nederland ondernemers in goede maar ook zware tijden. We zijn dé autoriteit op het beoordelen van levensvatbaarheid van ondernemingen en borgen voor continuïteit. Daarvoor beschikken we over sectorexperts, ondernemerscoaches, financieringsspecialisten en mediators. Tot 1997 waren we een publieke organisatie, maar sindsdien ontwikkeld tot een private organisatie met een maatschappelijke missie. We weten dat ondernemen constant vernieuwen betekent en dat digitalisering van dienstverlening, in combinatie met menselijke warmte en deskundigheid, de toekomst is. Hybride dienstverlening, noemen we dat en daar zijn we al ver mee. Onze aanpak ‘Click-Engage-Connect’ heeft ons een relevante relatie opgeleverd met ruim 100.000 Nederlandse ondernemers en dat aantal groeit.

(Junior) Applicatie- en procesconsultant

Het Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf (IMK) biedt ondernemers-in-zwaar-weer sinds 2015 een state-of-the-art digitaal ondernemersplatform om te overleven en weer een solide toekomst tegemoet te zien. Meer dan 100.000 ondernemers maakten daar al gebruik van (www.imk.nl en www.155.nl).

Het is onze ambitie om steeds slimmer te worden in het vinden en mobiliseren van die ondernemers en om ze te helpen, van aannemingsbedrijf tot horeca, webwinkel of zelfstandig journalist, en daarbij wordt ons digitaal platform steeds strategischer voor het IMK en investeren we in de next-gen dienstverlening voor ondernemers.

We zoeken een nieuwe collega die dit aanspreekt

  • Inrichting en aanpassingen in business processen en ons ondernemersplatform;
  • Coacht gebruikers bij het in gebruik nemen van nieuwe of aangepaste functies en afhandeling van vragen en oplossen van incidenten rond het platform.

We leren je graag beter kennen wanneer dit bij je past

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau in ICT- of Bedrijfskunde-richting;
  • Je bent leergierig;
  • Je hebt affiniteit en enige ervaring met workflow- en procesdigitalisering;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je vindt zelfstandig ondernemerschap interessant.

Je wordt lid van een professioneel en gedreven team van mensen, in een informele sfeer, met een focus op het optimaliseren van de customer journey voor ondernemers en opdrachtgevers. We investeren in jouw professionele ontwikkeling, zodat je effectief aan je CV werkt.

Onze werkplek ligt centraal in de provincie Utrecht, dichtbij de A12 en op 10 minuten fietsen van station Maarn, op het fraaie landgoed De Viersprong in Woudenberg; een erg prettige omgeving voor een inspiratie-boost.

We bieden passende arbeidsvoorwaarden

  • Lijkt het je wat en wil je kennismaken en bekijken of er een click is? Reageer dan met je CV en een korte motivatie via hrm@imk.nl.
  • Mocht je vooraf vragen hebben dan kun je natuurlijk ook een bericht sturen.
  • Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd

Over het IMK (Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf) 

We ondersteunen met ruim 100 professionals door heel Nederland ondernemers in goede maar ook zware tijden. We zijn dé autoriteit op het beoordelen van levensvatbaarheid van ondernemingen en borgen voor continuïteit. Daarvoor beschikken we over sectorexperts, ondernemerscoaches, financieringsspecialisten en mediators. Tot 1997 waren we een publieke organisatie, maar sindsdien ontwikkeld tot een private organisatie met een maatschappelijke missie. We weten dat ondernemen constant vernieuwen betekent en dat digitalisering van dienstverlening, in combinatie met menselijke warmte en deskundigheid, de toekomst is. Hybride dienstverlening, noemen we dat en daar zijn we al ver mee. Onze aanpak ‘Click-Engage-Connect’ heeft ons een relevante relatie opgeleverd met ruim 100.000 Nederlandse ondernemers en dat aantal groeit.

Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact op!










    Jouw gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken.

    Back To Top