skip to Main Content

“Met deze nieuwe collega sta je er niet alleen voor!”

Sociale ondernemersregelingen zijn complex | Gelukkig is er SOLO

Regelingen zoals het Bbz en Ioaz horen tot de meest complexe vormen van dienstverlening, die gemeenten aan burgers te bieden hebben.

Omvangrijke dossiers, tijdsdruk en betrokkenheid van derde partijen maken het niet eenvoudiger. De wet vereist dat rechtmatigheid, doelmatigheid, gegevensbescherming en controleerbaarheid helemaal in orde is. Ga er maar aan staan.

Dat gaan we verbeteren. In deze moderne tijd van online systemen en communicatie hoeft de gemeentemedewerker het niet meer alleen te doen. Hij of zij krijgt een digitale collega: Solo, het landelijk platform voor ondernemersregelingen. Voor overzicht, inzicht en zekerheid.

telefoon-icon
Wat kan het IMK voor jou betekenen?

Laat jouw gegevens achter en wij bellen je terug.
Of bel ons op: 088 - 999 00 00.





    Jouw gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken.

    De zekerheid van Solo

    Veel zelfstandige ondernemers hebben hulp nodig om door te kunnen gaan en die biedt de gemeente in de vorm van ondernemersregelingen. Solo kan het hele proces ondersteunen. Van melding, dossiervorming en aanvraag tot aan beschikking en verantwoording. Solo biedt altijd overzicht!

    solo_logo
    Hoi ik ben solo
    Samenwerken voor resultaat

    De ondernemer bouwt zelf zijn dossier op. Dat kan 24/7. Uw medewerker behoudt het overzicht en regisseert het proces van melding tot beschikking. Communiceert met deskundigen en andere betrokkenen. En heeft meer tijd voor begeleiding van de ondernemer.

    Veelgestelde vragen

    Bekijk de veelgestelde vragen over bijvoorbeeld:

    • Informatiebeveiliging
    • Technische ondersteuning
    • Digitale overdraagbaarheid
    • DNS records
    • Autorisatiematrix

    Bekijk hier de veelgestelde vragen over SOLO

    Solo is voor en met gemeenten ontwikkeld

    Solo is uitgebreid getest en geoptimaliseerd in de praktijk. Wijzigingen in wetgevingen en verbeteringen worden in samenwerking met de Solo-gebruikersraad doorgevoerd. Daar heeft u dus geen omkijken naar.

    Voordelen van Solo

    Overzicht van zaken, status en openstaande acties
    Alle informatie van iedere zaak op één plek
    Verkorting van doorlooptijden
    Ingebouwde kwaliteitsborging
    Niet gebonden aan plaats of tijd (dus ook thuiswerken)

    De implementatie van Solo

    Sluit aan op bestaande werkprocessen
    Sluit aan op bestaande informatiestructuren
    Binnen één maand in gebruik
    Proces solo
    Wat kost Solo?

    Solo is uitgebreid getest en geoptimaliseerd in de praktijk. Wijzigingen in wetgevingen en verbeteringen worden in samenwerking met de Solo-gebruikersraad doorgevoerd. Daar heeft u dus geen omkijken naar.

    Solo voldoet helemaal aan alle moderne eisen

    Alle eisen van de overheid voor digitale publieke dienstverlening zijn meegenomen. Bijvoorbeeld informatiebeveiliging, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de archiefwet. Ook is Solo volledig gebaseerd op alle ict-architectuurkenmerken, die de overheid stelt aan zaakgericht werken en aan digitale overdracht van informatie.

    Toch nog niet gevonden wat je zocht?
    Vind artikelen uit de kennisbank, veelgestelde vragen en ondersteunende informatie:
    Back To Top