skip to Main Content
Van 219 Annuleringen Naar Een Pop-upstore én Een Nieuw Bedrijf: Hoe Joey De Coronacrisis De Baas Bleef

Van 219 annuleringen naar een pop-upstore én een nieuw bedrijf: hoe Joey de coronacrisis de baas bleef

Stel, je hebt een goedlopend bedrijf in Breda dat volledig in het teken staat van vrijetijdsbesteding. En dan breekt de coronacrisis uit. Het overkwam Joey Kuijpers. “Ineens kwamen er 219 annuleringen in drie maanden tijd binnen.”

Joeys bedrijf – BeleefBreda – biedt verschillende leuke activiteiten zoals citygames en quizzen. “Allemaal activiteiten waarmee we een glimlach op het gezicht van onze gasten toverden.” Maar van de een op de andere dag stort de hele business in elkaar. “Ik vond de annuleringen volledig begrijpelijk. We willen allemaal dat iedereen op zichzelf let en gezond blijft. Dan kun je natuurlijk niet met grote groepen leuke dingen gaan ondernemen.”

Ontwikkeladvies-traject

Begrijpelijk of niet, Joey heeft wél een onderneming te runnen. Achterover leunen en wachten tot het voorbij is, is voor hem geen optie. Hij moet in actie. Joey stuit tijdens zijn zoektocht naar mogelijkheden op het gratis ontwikkeladvies-traject van het IMK, bestaande uit drie gesprekken met een ondernemerscoach. Hij besluit de kans met beide handen aan te grijpen. Een stap in de juiste richting, blijkt.

“Al sparrende met mijn coach Marie-José Meijs, kwam ik op goede, leuke en interessante concepten die we vervolgens samen hebben uitgewerkt”, vertelt hij over die gesprekken. “Voor die ideeën maak ik op dit moment reclame.”

Positief aan het denken gezet

Hoewel Joey het roer gelukkig niet drastisch om hoeft te gooien op het gebied van personeel, locatie of andere kostenposten, zet het traject hem wel positief aan het denken. “Traditioneel loopt ons hoogseizoen van maart tot en met oktober. Daarna nemen de boekingen meestal af. Met de ideeën die we nu bedacht hebben, kunnen we in de periode november tot en met februari doorstomen en er een compleet ander jaar van maken.”

Joey somt op wat BeleefBreda nu allemaal voor activiteiten aanbiedt. “Een nieuwe ludieke, Bourgondische én coronaproof knapzakkenroute die kriskras door het mooie centrum gaat, Bredase kerst- of feestpakketten die je kunt bestellen voor thuis, en een net geopende pop-upstore met Bredase producten en souvenirs. Allemaal in samenwerking met lokale ondernemers.” Als kers op de taart zette Joey ook nog een nieuw bedrijf op waar de vijftien gezelligste quizzen van Nederland online te koop zijn.

Vol vertrouwen

“Al deze ideeën zijn uit het ontwikkelingstraject gerold en concreet gemaakt”, vertelt Joey. “Daarnaast zijn er nog meer nieuwe ideeën ontstaan voor de komende tijd. Of het BeleefBreda gaat redden, weet ik nog niet, maar met dank aan het traject van IMK ga ik de toekomst echt vol vertrouwen tegemoet.”

Aan alle andere collega-ondernemers die nog nadenken of dit traject wel iets voor hun bedrijf is, heeft Joey één tip: “Niet twijfelen, gewoon doen. Er rolt altijd wel iets uit waar je wat mee kunt. Misschien mis je net dat ene stukje van de puzzel. En zeg nou zelf, puzzelen en spelletjes doen is toch veel leuker met zijn tweeën?”

Back To Top